• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка для батьків

Десять "Золотих правил" для батьків


1. Не марнуйте часу дитини.

У ранньому дитинстві мозок найкраще сприймає нове, накопичує знання. Отже, подбайте, щоб життя дитини не було нудним, одноманітним, безрадісним. Створивши сприятливе середовище, можна підвищити коефіцієнт розумового розвитку.


2. Формуйте самоповагу.

Власний образ, закріплений свідомістю, є визначальним на роботі, при виборі друзів, у сім'ї. Висока самооцінка додає сміливості, впевненості. Вміння ризикувати. Діти повинні усвідомити, що успіх, майбутній добробут залежить від них самих.

3. Навчіть дитину спілкуватися.

Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички: щира любов до батьків, приязне ставлення до оточуючих, зовнішня привабливість (одяг, манери), можливість спостерігати правильне соціальне спілкування (поведінка батьків, вчителів), висока самооцінка, достатній запас слів, вміння підтримувати розмову.

4. Пильнуйте, щоб дитина не стала "телеманом".

Сидіння перед телевізором гальмує у дітей розвиток лівої півкулі головного мозку. А нею визначається розвиток мови. Отже, з часом у дитини можуть виникнути ускладнення під час спілкування. "Телемани" швидше реагують, але миттєва реакція, позбавлення осмислення не завжди корисне.

5. Виховуйте відповідальність, порядність

Потрібно не лише пояснювати, добре, а що - погано, а й закріплювати гарні навички. за приклад має слугувати гідна поведінка батьків.


6. Навчити дитину шанувати сім'ю

Добрі стосунки, любов і повага в сім'ї виховують краще за будь-які лекції.

7. Подбайте про гарне оточення

Якщо ви живете на соціально-психологічному смітнику, дітям важко буде вийти з нього. Оточення впливає на моральні орієнтири, поведінку дітей. Тому уважно придивіться, з ким дружать ваші діти.

8. Будьте вимогливими

Діти з високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вмінням робити щось краще за інших, виховуються, як правило, в сім'ях, де до них ставляться високі вимоги. Але не будьте тиранами.


9. Привчайте дитину до праці

Певною мірою ви можете запрограмувати життєвий успіх своїх дітей. Не слід надмірно оберігати своїх синів і дочок від труднощів. Нехай вони зрозуміють, що шлях до успіху вимагає певних зусиль.

10. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі.

Нехай вони все перепробують, нехай вчаться на власних помилках, звикають робити щось для інших. Якнайбільше спілкуйтесь з дітьми.

Діти вчаться жити у життя.

Якщо дитину постійно критикувати - вона вчиться ненавидіти.

Якщо дитина живе у ворожнечі - вона вчиться агресивності.

Якщо дитину висміюють - вона стане замкненою.

Якщо дитина зростає у докорах - вона починає жити з почуттям провини.

Якщо дитина зростає у терпимості - вона вчиться сприймати інших.

Якщо дитину підбадьорюють - вона починає вірити в себе.

Якщо дитину хвалять - вона вчитья бути вдячною.

Якщо дитина зростає в чесності - вона вчиться бути справедливою.

Якщо дитина живе у безпеці - вона вчиться вірити людям.

Якщо дитну підримують - вона вчиться вірити цінувати себе.

Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості - вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Закони розумно організованого сімейного виховання школярів

1. Пам'ятайте, що навчання - один з найважливіших видів праці і що розумові сили і можливості дітей неоднакові.

2. Не потрібно вимагати від учня неможливого. Важливо визначити, до чого він здібний та як розвинути його розумові здібності.

3. Навчання не сприяє розвиткові учня, якщо воно вимагає від нього механічного заучування і не потребує напруження розумових сил, пізнавальної активності, мислення і дії.

4. Будьте милосердні до своїх дітей. Найпростіший метод виховання, що не потребує ні часу, ні розуму - побити дитину і цим образити її, озлбити або й зламати. Відмовтесь від опіки, крику, насилля й наказового тону.

5. Розвивайте цікавість, інтелектуальні бажання, ініціативу і самостійність дитини в навчанні та всіх її справах.

6. Пам'ятайте, що орієнтовна тривалість виконання домашнього завдання: 1-й клас - до 1 год; 2-й клас - до 1,5 год; 3 - 4 класи - до 2 год; 5 - 6 класи - до 2,5 год; в 7 класі - до 3 год; 8 - 11 класи - до 4 годин.

7. Не хвилюйтесь, якщо ваша дитниа отримає не таку оцінку, якої вам бажалося б, за виконану роботу. По-перше, оцінка відіграє виховну роль, а по-друге, це не остання оцінка.

8. Дайте дитині пережити радість успіху в навчанні.

9. Здоров'я дитини - крихка кришталева куля й тримають її три Атланти: спадковість, спосіб життя й середовища. Організуйте правильний режим життя, харчування, навчання й відпочинку дітей.

10.Обов'язково помічайте й заохочуйте навіть малопомітні успіхи дітей у навчанні й поведінці, використовуйте для цього слова схвалення, поцілунки, різні види матеріального і морального заохочення.

11. Перевіряйте виконане домашнє завдання. Вашими оцінками мають бути такі: "я задоволена", "незадоволена", можна додати "дуже".

Дитячі заповіді для мам, тат, бабусь та дідусів

1. Дорогі батьки, пам'ятайте, що Ви самі запросили мене у свою родину. Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене, будь ласка, мистецтва стати і бути людиною.

2. У моїх очах світ виглядає інакше, ніж у ваших. Прошу Вас, поясніть мені, що, коли, чому кожен з нас має у ньому робити.

3. Мої руки ще маленькі - не очікуйте від мене досконалості, коли я стелю ліжко, малюю, пишу або кидаю м'яча.

4. Мої почуття ще недозрілі - прошу, будьте чутлимим до моїх потреб. не нарікайте на мене цілий день.

5. Щоб розвиватися мені потрібне ваше заохочення, а не тиск. Лагідно критикуйте й оцінюйте, але не мене, а мої вчинки.

6. Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на помилках вчився. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті.

7. Прошу, не робіть усього за мене, бо я виросту переконаний у своїй неспроможності виконувати завдання згідно з вашим очікуванням.

8. Я вчуся у вас усього: слів, інтонацій голосу, манери рухатися. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас через мене. Так справедливо влаштувала природа зв'язок між поколіннями. Тому навчіть мене, будь ласка, кращого.

Пам'ятайте, що ми разом не випадково: ми маємо допомагати один одному в цьому світі.

9. Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пригортали цілували. Але будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважають мені робити самостійні кроки.

Любі мої , я вас дуже - дуже люблю!!! Покажіть мені, що вилюбите мене також.

ШКОЛА РАДИТЬ ДОТРИМУВАТИСЯ ТАКИХ ПРАВИЛ

1. Встановити і дотримуватися чіткого режиму дня, визначити обовязки кожного члена сім'ї, спільно з дітьми планувати життя родини.

2. Постійно тримати в полі зору шкільне життя дитини, цікавитись її успіхами і проблемами, труднощами та інтересами.

3. Знати коло товаришів своєї дитини, зони її неформального спілкування.

4. Виховувати у дітей відповідальне ставлення до свого здоров'я, прищеплювати розуміння свого обов'язку, самим в майбутньому утримувати свою сім'ю.

5. Обговорювати (без повчань, залякування, докучливості) проблеми життя наркоманів, алкоголіків, токсикоманів.

6. Обмежувати доступ дітей до інформації, що популяризує шкідливі звички (окремі кінофільми, відеофільми, публікації, компютерні ігри).

7. Навчити дітей протистояти агітації прихильників нездорового способу життя, розвивати вміння відстоювати свою позицію.

8. Підтримувати постійний зв'язок зі школою, допомагати їй у пропаганді здорового способу життя.

9. Знати і вміти пояснити основні прикмети чи зовнішні ознаки вживання дітьми наркотиків тощо (зміни фізичного стану, поведінки, активності).

10. Будьте готовими до консультацій з педагогами, психологами, соціальними педагогами, медиками, до відвертої розмови з дитиною, до прийняття певних рішень, відгукватися на інформацію про відхилення в поведінці дитини.

Кiлькiсть переглядiв: 340